Sunday, March 10, 2013

On the quest for comfy summer shoes

Hey Glammies!
I'm planning an exciting trip to West Africa! I've never been there but I know it would be steaming hot!
The bad part is that I'm expected to look presentable so beach dress + flip flops combo is out of question.
Also, I will be standing for hours and might do a lot of walking, so I decided to go on the hunt for some comfy shoes that would help me brave the heat without looking like some frumpy tourist (ideally won't break the bank too!)
I went to Payless at the Morocco Mall.. disappeared for an hour then found what I needed.
A cute SA told me they were having a sale (buy 2 items get 3 for free).
Funny anecdote, I wanted one pair of shoes in size 8 and one SA said she couldn't locate them, so I look with my puppy eyes at the first SA (the cute one) and he says don't worry I'll find it a,d he fishes it out from a  far stack of shoes..morale of the story: never stop at the first setback! if someone says no, talk to someone else. This is something an Egyptian friend told me in 2009 and I am so happy I followed his advice!
So without further adieu, here are the pieces I got!
They are all from the comfy section, where more mature ladies shop but I don't care, comfort is a must.
The brown shos from Dexflex feel just like butter on the feet, so much cushioning!
The white flats will be my airport shoes, so I can slip them off real fast. They are by Comfort Plus.
The strappy sandals are another option for when I give the brown shoes a rest. They are by Comfort Plus.

Salut les beautés!Je prépare un voyage en Afrique de l'Ouest. Je n'y suis jamais allée mais je sais que c'est une fournaise!Le problème est que je dois être un minimum présentable donc la tenue de plage est à bannir.Aussi, je serais debout plusieurs heures et aurais probablement à faire beaucoup de marche. Donc j'ai décidé de trouver des chaussures très confortables et qui ne feraient pas souffrir mes pieds par des chaleurs tropicales.Je suis donc allée au mall dans la boutique Payless. Un assistant de vente m'a expliqué que si je prenais deux paires, la troisième est gratuite. J'ai trouvé des sandales mais pas la taille que je voulais. quand j'ai demandé à une assistante, ellle a regardé un peu puis m'a dit y'en a pas :(Donc je suis allée voir le premiers monsieur et il a cherché pour moi dans la pile de cartons et il a trouvé!Bingo! donc là je suis fière d'avoir appliqué le conseil d'un ami que j'ai rencontré en 2009. Il m'avait dit, si tu n'as pas ce que tu veux, change d'interlocuteur! et ça marche!Bon, pour ce qui est des pièces que j'ai prises:Chaussures marron un peu compensées Dexflex.. un pur bonheur .. on dirait qu'on marche sur des coussinets!Ballerines blanches de Comfort Plus, je les ai prises pour les longs voyages en avion.Sandales un peu compensées de Comfort Plus pour les alterner avec es chaussures marron.Eh ben voilà je suis prête pour mon voyage! du moins côté chaussures












1 comment: