Sunday, February 10, 2013

February Bloomingbox

Hey loves!
Blooming Box
I had been watching vloggers making videos of what they got in their birchboxes, beautybox, black bag and whatnot and I was so jealous that we didn't have a similar service in Morocco.
Well! I recently discovered that the concept launched in Morocco with Bloomingbox. The concept is the same, you pay a subscription fee, fill a beauty profile and receive a package of samples.
Plusieurs vloggers faisaient des revues de ces services du genre Glossybox où en reçoit un coffret mensuel d'échantillons de produits grâce à un abonnement. Eh bien j'ai découvert que le concept est disponible au Maroc avec BloomingBox, donc j'ai plongé tête en avant!
The price is 150dhs (roughly 18 USD) which is not too bad and I love the concept of having something random. It's like opening your birthday presents every month! So I decided to give it a try and signed up for 3 months.
A 150 dhs par mois, je trouve que ce n'est pas trop cher et puis j'aime bien l'idée d'ouvrir un colis surprise! c'est comme noël tous les mois! Donc je la teste 3 mois et vous dis ce que j'en pense.

My box just arrived, and boy I was jumping with glee :)
Givenchy - Dahlia Noir
The box itself is very sturdy so I'm definitely going to reuse it for storage.
What blew my mind is how timely and oh-so-me these things were!
Je viens de recevoir mon colis, et je suis bluffée car les produits correspondent à ce dont j'avais besoin!
En plus la boîte est sympa, je vais l'utiliser pour organiser des petites bricoles.

1- the Candle! Yaaaaaaaaaaaaay
Yesterday, I ran out of my winter candle which is l'Occitane Winter Forest (love it) and my Cinnamon candle  got damaged so I had to whip out a cheap summery candle :s
Now I got this intense Givenchy Black Dahlia candle which is just perfect for when I do my pre-sleep meditation. I am about to light it and I can smell it even when not lit!

1- Ze Bougie!J'ai un rituel du soir très zen et glamour, je prévois entre autres une petite séance de méditation nocturne avant de dormir pour ressasser les évènements de la journée, rêvasser etc.
Pour ça, j'ai toujours une bougie du moment. Sauf que là je viens de finir mes deux dernières bougies d'hiver et la seule qui me restait était trop estivale. Donc cette bougie Dahlia Noir de Givenchy tombe pil poil.. d'ailleurs je l'ai déjà allumée!

Givenchy Dahlia Noir Candle
2- the Perfumes! Yaay
Cartier Baiser Volé
I'm not a fragrance person, I buy one per year. But this morning I was looking at my stash and thinking I want to change up a bit but not willing to pay for a full size perfume because that's not my thing (makeup is another story though). Also, when I use perfume I don't carry it in my bag because I find the bottles unnecessarily heavy, and so I never reapply during the day.
These small size perfumes are perfect because I can toss them in my handbag, but also are light scents just the way I like them! The cartier one is my favorite, and it comes in a delicate pouch
2- les Parfums
Cartier Baiser Volé

Je ne suis pas du tout parfum, j'en achète un par an et j'ai du mal à justifier leur prix (alors que pour la makeup je fonce sur tout ce qui me plaît). Aussi, je trouve les flacons trop encombrants et donc si jamais je mets un parfum, je retouche pas durant la journée. Ces petits échantillons sont d'une bonne taille car je peux les utiliser quelques mois et les mettre dans mon sac. Pour tester différentes fragrances je trouve ça top!
 Ce petit parfum "Baiser Volé" de Cartier est très discret, exactement mon genre de parfums, et ils vient dans une petite bourse en velour blanc, trop douce.

3- the Mascara... Meh
mascara Clarins + Huile de Bain 
I'm not big on mascaras, matter of fact I keep using whatever mascara i have on hand until it's dry then toss it and move on. I'm blessed with good lashes so that's not something I splurge on.
But again it's so timely because I was filming the valentine makeup tutorial just 2 hours earlier and realized my trusty MAC X mascara dried. So probably that's the mascara I'll use next.
3- Le mascara.. bofJe ne suis pas fan de mascaras car heureusement j'ai de longs cils bien garnis. En général je prends un mascara que j'utilise à mort et quand il est tout sec je passe à un autre. Là mon MAC X est à sec donc j'allais ouvrir mon mascara de secours Avon que j'ai reçu comme cadeau, mais là je vais essayer ce ptit'bout de mascara de chez Clarins.
4- Oh wow surprise!
So turns out the little golden drops are actually a bath oil with jojoba from le Bain!! Didn't even know that such a thing exists! I will test them and let you know how it works for my super dry winter skin.
4- le Bonus!Ce n'est que le lendemain que je me suis rendue compte que les petites bourses gélatineuses étaient en fait des gouttes d'huile de Bain au jojoba!! Je vais les tester et vous dire ce que j'en pense!
P.S. Delivery guy was hitting on me telling me he rightly guessed that I look beautiful (so lame). Well at least he didn't harass me, so I just said thanks and moved on.
Le big lol est que le livreur m'a draguée, mais bon, comme il ne m'a pas manqué de respect, j'ai dit merci est je suis partie.

2 comments:

  1. You're sooo lovely, i was waching your video!! I've actually received the same products as you, except the mascara, it was a Clarins Gloss for me <3

    Here is my blog www.hajariesecrets.blogspot.com :)

    ReplyDelete